Opublikowano 29 listopada 2019 o godzinie 14:31 autor BP w Makowie Mazowieckim
Zestawienie bibliograficzne nt: „EMOCJE”.
Artykuły z czasopism :
- Arkusze pracy nad emocjami / Łuba. // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 10 s. 32-40
- Arteterapia – pomoc w przeżywaniu i wyrażaniu emocji / D. Buła. // Wychowawca. – 2012, nr 1, s. 14-15 Uczucia – jak okazywać (dla kl. IV-VI) s. 30
- Co to znaczy radzić sobie z emocjami? / M. Wojciechowski. // Remedium. – 2016, nr 4, s. 13-15
- Co ty wiesz na temat złości? : scenariusz dla dzieci w wieku 8-10 lat / K. Pytlweska. // Życie Szkoły. – 2013, nr 2, s. 15
- Ćwiczenia w wyrażaniu emocji / Z. Taraszkiewicz. // Psychologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 145-147
- Czytanie emocji / P. Pisalska. // Psychologia w Szkole. – 2013, nr 2, s. 23-29
- Dziecko niesłyszące : komunikacja, emocje i zachowanie / A. Nowotnik. // Remedium. – 2012, nr 12, s. 24-25
- Egzaminacyjne emocje / M. Groenwald. // Nowa Szkoła. – 2004, nr 5, s. 29-33
- Emocje, które przeszkadzają mówić – cele i strategie pracy w terapii jąkania / E. Morawiecka. // Nauczanie Początkowe. – 2011/2012, nr 2, s. 21-28
- Emocje odczuwane podczas mówienia przez osoby jąkające się / A. Błachnio. // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2013, nr 31-50
- Emocje sześciolatka / A. Grodecka. // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 12, s. 50-53
- Emocje w radzie pedagogicznej / T. Garstka. // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 10, s. 26-30
- Emocje w tekstach kultury i w życiu : scenariusz zajęć przeznaczony dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych lub klasy III gimnazjum / I. Kołodziej. // Biblioteka w Szkole. – 2014, nr 4, s. 16-17
- Fragmenty scenariuszy zajęć kształtujące emocje uczniów klas I-III / M. Parlak. // Nauczanie Początkowe. – 2010/2011, nr 4, s. 66-69
- Jak celebrować sukcesy dziecka? / A. Kram. // Remedium. – 2015, nr 6, s. 9-11
- Jak pomagać nastolatkom zarządzać emocjami? / K. Sochocka. // Remedium. – 2014, nr 11 dod. na uzależnienia behawioralne, s. 1-3
- Jak radzić sobie z emocjami? Zabawy i ćwiczenia dla dzieci / K. Van Laere. // Remedium. – 2015, nr 3, s. 18-19 nr 4, s. 3-6 dod. na uzal. behawioralne.
- Jak radzić sobie z trudnymi emocjami? Scenariusz zajęć terapeutycznych dla dzieci w wieku 6 lat / J. Lis. // Nauczanie Początkowe. – 2015/2016, nr 3, s. 87-91
- Jak uleczyć zranione uczucia? : konspekt lekcji wychowawczej dla szkół ponadgimnazjalnych / W. Kaczur-Walczak. // Wychowawca. – 2008, nr 7/8, s. 38
- Nasze emocje : scenariusz zajęć świetlicowych / R. Mierzyńska. // Świetlica w szkole. – 2010, nr 3, s. 14
- Nasze emocje i uczucia : konspekt lekcji wychowawczej w klasie VI szk. Podst. / R. Kania. // Wychowawca. – 2015. Nr 6, s. 30-31
- Porozmawiajmy o emocjach : scenariusz zajęć dla uczniów gimnazjum / E. Dobek. // Poradnik Bibliotekarza. – 2010, nr 6, s. 36-37
- Scenariusze zajęć profilaktycznych dla młodzieży : temat: emocje to też temat! / K. Sochocka. // Remedium. – 2014, nr 7/8, s. 30-32 i nr 6, s. 14-16, nr 10, s. 14-16, nr 11, s. 6-8 dodatek.
- Smartfon zmienia emocje / B. Banasiak-Parzych. // Charaktery. – 2013, nr 3, s. 32-35
- „Tak jakbym był kimś innym” – uwalniamy emocje metodą dramy / A. Żejmo-Kudelska. // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 2, s. 41-42
- Zabawy ze słowem i czytelnicze emocje : scenariusz lekcji dla gimnazjum / D. Wolna-Wolarek. // Polonistyka. – 2016, nr 2, s. 38-41
Książki:
- 10 prostych sposobów na panikę. Nr inw. 39087
- 5 prostych sposobów radzenia sobie z lękiem. Nr inw. 35371
- 100% mnie, czyli książka o miłości, seksie i zagłusz czach : niezbędnik młodego człowieka. Nr inw. 38330
- Bądź szczęśliwy ! Nr inw. 39297
- Biologiczne podstawy psychologii. Nr inw. 32915, 32916Cztery minus trzy : jak powracałam do życia po utracie najbliższych?. Nr inw. 37914
- Co dzieci wiedzą o emocjach? Nr inw. 31983
- Czy dziadziuś poszedł do nieba? : jak rozmawiać z dzieckiem na tematy związane ze śmiercią? Nr inw. 33615
- Dobre i złe przyjaźnie. Nr inw. 39801
- Dobro i zło, co to takiego? Nr inw. 39733
- Doktor klaun! : terapia śmiechem, wolontariat, edukacja międzykulturowa. Nr inw. 38194
- Dziecko a rozwód : bajki dla dzieci i rozwodzących się rodziców. Nr inw. 39475
- Emocje: czy można im ufać? Nr inw. 27997, 27998
- Emocje dzieci i młodzieży : zasoby – rozwijanie. Nr inw. 32989
- Emocje: czy można im ufać? Nr inw. 27997
- Gniewne dziecko. Nr inw. 37741
- Gry i zabawy wyciszające złość : ponad 100 zabaw rozładowujących złość. Nr inw. 38795
- Jak pomóc dziecku, które się boi : przezwyciężanie lęków i niepokojów u dzieci. Nr inw. 37960
- Jak kształtować umiejętności społeczne : gry i zabawy grupowe dla dzieci od pięciu do jedenastu lat. Nr inw. 37272
- Jak radzić sobie ze złością : treningi dla nastolatków : scenariusze lekcji i karty pracy dla uczniów. Ne inw. 33746
- Jak wykształcić inteligencję emocjonalną. 50 pomysłów ćwiczeń: poziom ponadpodstawowy. Nr inw. 35832
- Kłopoty z emocjami dzieci : ścieżki zmiany. Nr inw. 36486
- Potęga twoich emocji : emocje : drogowskazy życia. Nr inw. 34901
- Psychopatologia życia emocjonalnego dzieci i młodzieży. Nr inw. 35553
- Reklamy telewizyjne i ich oddziaływanie na emocje dzieci w wieku przedszk.. Nr inw. 35555
- Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka : interwencje przez zabawę. Nr inw. 38414
- Regulacja emocji w psychoterapii : podręcznik praktyka. Nr inw. 38311
- Socjologia emocji. Nr inw. 35774
- Zachowania autodestruktywne młodzieży – szkła bezradna? Nr inw. 35875
Filmy:
- Miłość / Płyta zawiera treści takie jak: miłość w historii i współcześnie, filozofia miłości, uczucia – popędy – emocje i etapy rozwoju miłości. Tmgv 55, 111
- Historia Kowalskich / Płyta zawiera filmy: 1. Historia Kowalskich (Film opowiada o Polakach zamordowanych za udzielanie pomocy swym sąsiadom – Żydom. (70 min) ; 2. SARID (Sarid – znaczy ocalony z holocaustu. Alexander Bartal-Bicz jako jedyny ze swojej rodziny przeżył pogrom pabianickich Żydów. Film stanowi zapis jego wspomnień z czasów wojny od uwięzienia w odizolowanej dzielnicy rodzinnego miasta, przez pobyt w łódzkim getcie, aż po wywózkę do obozu pracy w Mauthausen w Austrii. Bartal opisuje warunki panujące w zamkniętych dzielnicach, trudną walkę o przeżycie i politykę Niemców, którzy stopniowo mordowali pabianiczan pochodzenia żydowskiego. (49 min). DVD 577
- Zakochanie i co dalej … Cz. 1, filiżanka czekolady. Płyta zawiera: 1. Film „Filiżanka czekolady” (Wcześniej czy później przychodzi pragnienie miłości; nastolatek chce już kochać i być kochanym. Pragnie rozwijać wspólny wewnętrzny świat, ufać, chce być cierpliwym, nie skrzywdzić siebie i innych, a także mieć czyste sumienie i szacunek do własnego zachowania. Takie dylematy przeżywają młodzi bohaterowie filmu, startujący w dorosłe życie. Ich historie potwierdzają jednak tezę, że młodość nie zawsze jest wolna od cierpień i życiowych dylematów. Jak więc rozumieć własną seksualność i dojrzale ją przeżywać? Jak kochać i być odpowiedzialnym za siebie i innych – to tematy do klasowej dyskusji, która może się zrodzić po obejrzeniu filmu) (24 min) DVD nr 558
- Przygnębienie i apatia. Filmowy poradnik dla młodzieży na temat sposobów radzenia sobie ze stanami apatii, przygnębienia i obniżonej samooceny. Dla nastolatków. Tmgv 124
- Miłość. Miłość w historii i współcześnie, filozofia miłości, uczucia-popędy-emocje, etapy rozwoju miłości. Tmgv nr 55
- Dręczyciele. Nauczyciele – wychowawcy, pedagog i dyrekcja z Zespołu Szkół Ogólnokształcących z Bytomia mówią o agresji słownej i czynnej jakiej sami doświadczyli w swojej pracy zawodowej. Z filmu dowiemy się również skąd bierze się tyle negatywnych emocji wśród uczniów, co wywołuje te uczucia i jak sobie z nimi radzić. Grono pedagogiczne dzieli się wskazówkami, jakie sami stosują w pracy i co im pomaga w kontakcie z trudnymi uczniami. Po obejrzeniu filmu uczeń przekona się, że nie warto przeszkadzać nauczycielowi w prowadzeniu lekcji! Że chamstwo i popisy źle się kończą! Młody widz zobaczy i usłyszy opowieść tych, którzy zachowując się niewłaściwie – łamali prawo i ponoszą teraz tego konsekwencje. Hanna Kubica – pedagog szkolny i mediator sądowy w osobnej części filmu, przeznaczonej tylko dla nauczycieli daje receptę na budowanie dobrych relacji z uczniami, ostrzega przed podejmowaniem niewłaściwych kroków, definiuje zagrożenia i ich źródła pochodzenia. Radzi jak unikać aktów agresji, coraz częściej pojawiających sie w naszych szkołach. DVD nr 52